Батьківська скарбничка

Поради в навчанні та вихованні  Дітей












Метод "СЕНДВІЧА"






Яка різниця між звичайними і мудрими батьками?




10 порад щодо організації ефективного дистанційного навчання

1.    Вибір онлайн-програми чи курсу

На сьогодні в Інтернеті є багато платформ для вивчення шкільних предметів. Також, можна знайти відео-уроки, де наочно пояснюються окремі теми та навіть прописані завдання.

2. Сформувати індивідуальний робочий графік

Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учневі орієнтуватись та навчитись організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію.

Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей вашої дитини.

3. Режим дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.

Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день учня має максимально походити на звичайний день в школі за насиченістю. Тільки тоді повернення до школи не буде стресовим і пройде комфортно.

4. Організація робочого простору

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.

Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Крім того, учень повинен мати місце в робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового шкільного дня (ручки, олівці, зошити, блокноти, калькулятор тощо).

Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.

5. Концентрація дитини

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

6. Регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.

Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.

Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави й зменшення навантаження на спинку дитини.

Дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп’ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.

7. Чергування онлайн-навчання з іншими видами освітньої діяльності

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.

І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації — нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.

8. Мотивація

Мотивація може бути різною — зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп’ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою — власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).

Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.

Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.

9. Комунікація

Мова йде про спілкування батьків з іншими батьками, вчителями чи фахівцями. Також важливе спілкування дітей з однолітками чи іншими особами, які мають певний авторитет в їх очах.

Можна об’єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.

При цьому, важливо розуміти, що успіхи Вашої дитини індивідуальні, і порівнювати їх з іншими не потрібно.

10. Залучення батьків до процесу навчання

Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.

Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.


Як мотивувати дитину  до навчання після канікул: поради батькам

    Дитинство - це пора радості, веселощів, безтурботності. Однак у цей час починається навчання, і необхідно зробити так, щоб для дитини воно було не нудною і стомлюючою справою, а захоплюючим і цікавим процесом.
    Як не дивно, головне завдання сучасної школи - це не тільки дати знання учням, а й  навчити дітей самостійно засвоювати знання і застосовувати їх на практиці. Велике значення тут має мотивація самої дитини, тобто те, наскільки сильно вона хоче отримувати нові знання, а мотивувати повинні, перш за все, батьки.


https://childdevelop.com.ua/articles/school-prep/59/

https://childdevelop.com.ua/articles/school-prep/6513/

https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/7382/

Поради батькам. Кишенькові гроші

------------------------------------------------

Який стиль сімейного виховання вибрати?


Першою школою життя для дитини є сім'я, в якій народилася дитина. Основне батьківське завдання - виростити зрілу та відповідальну людину. І які б якості батьки не намагалися розвивати в дитині, головне - будувати виховання на любові.
Існує безліч різних стилів сімейного виховання. Розуміння того, який стиль підходить саме вам, дозволить створити позитивну атмосферу, що сприяє особистісному зростанню, емоційному та інтелектуальному розвитку дитини.
Перегляньте презентацію і оберіть той стиль, який підходить саме для вашої сім'ї.


Як вибрати стиль сімейного виховання в умовах сьогодення



--------------------------------------------------------------------------


Заповеди воспитания ребёнка от Марии Монтессори    


Поради  Марії Монтессорі для батьків
Марія Монтессорі – видатний італійський педагог, лікар і філософ, автор педагогічної системи, за­сно­ваної на ідеї вільного виховання дитини.
Марія Монтессорі в 1896 р. отримала диплом лікаря, ставши однією з перших в Італії жінок-лікарів. Пізніше вона очолила інститут, в якому вивчалися проблеми дітей з розумовими патологіями, працюючи в якому показала що проблема цих дітей є не стільки медичною, скільки освітньої проблемою. Незалежні екзаменатори встановили, що підопічні Марії Монтессорі, що навчалися за її методиками, перевершують здорових дітей в навичках письма, рахунку і читання. Це говорило наскільки неефективно побудовано традиційне навчання здорових дітей. Результатом цього усвідомлення стало бажання Марії Монтессорі почати працювати зі здо­ровими дітьми і розробляти власну навчальну мето­дику.

Перша «школа Монтессорі» була відкрита 6 січня 1907 р. в Римі. Методи, засновані на досвіді роботи в цій школі, були згодом успішно розвинені і залишаються популярними в багатьох країнах світу.
Одним із свідчень міжнародного визнання Марії Монтессорі стало рішення ЮНЕСКО в 1988 р., що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в XX столітті: американця Джона Дьюї, німця Георга Кершенштейнера, італійки Марії Мон­тес­сорі і україн­ського педагога Антона Макаренка.
Заповіді Марії Монтесорі 
1.Дітей вчить те, що їх оточує.

2.Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.

3.Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.

4.Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися.

5.Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.

6.Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.

7.Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.

8.Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.

9.Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися.

10.Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.

11.Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненість у собі.

12.Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.

13.Не кажіть погано про дитину – ні при ній, ні без неї.

14.Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.

15.Будьте активні в підготовці середовища. Проявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвивального матеріалу і правильні способи роботи з ним.

16.Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.

17.Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей.

18.Поважайте дитину, що відпочиває або дивиться за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила або збирається зробити.

19.Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.

20.Будьте неустанними, роз’яснюючи дитині те, чого раніше вона зрозуміти не могла – допомагайте дитині освоювати те, що не було освоєно раніше, долати недосконалість. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов’ю. Будьте готові допомогти дитині, яка перебуває в пошуку і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.

21.У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є у вас самих.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Свято мирної казки